Forum Nasze Forum "VOX MILITARIS" Strona Główna Nasze Forum "VOX MILITARIS"

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

waloryzacja świadczeń

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze Forum "VOX MILITARIS" Strona Główna -> A JA UWAŻAM, ŻE ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prado48




Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:06, 21 Kwi 2009    Temat postu: waloryzacja świadczeń

Panie mecenasie,proszę o odpowiedz w nastepującym temacie; mój kolega emeryt MSWiA miesiąc temu otrzymał ze Sądu Okręgowego w Warszawie odpowiedż Dyrektora ZE-R na swój pozew.W pismie tym Dyrektor wnosi o oddalenie w całości pozwu jak i zasądzenia kwoty 160zł tytułem kosztów zastępstwa procesowgo.Na to pismo złożył do Sądu wyjaśnienie,w którym bardzo ostro odniósł się do wspomnianych kosztów.
W chwili obecnej pozostali koledz otrzymują takie same odpowiedzi(treść identyczna) z Sądu ,w których Dyrektor nic nie wspomina o zasądzeniu kosztów zastępstwa procesowego. W zwiazku z tym mam pytanie-czy oznacz to,że Dyrektor wycofał sie z tego pomysłu, czy pragnie nas zaskoczyć i o takie koszty będzie sie domagał na sprawie głównej.Jest to wazne bo wieksza część kolegów ze względów osobistych nie będzie mogła uczestniczyć czynnie w rozprawach a tym samym nie będzie mogła ustosunkować sie do tych żądań.Czy jest to możliwe-proszę o odpowiedż.
Z pozdrowieniami prado48.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mryski




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:40, 19 Lip 2009    Temat postu:

A ja uważam, że dochodzenie swoich racji przez emerytów wojskowych, jest nie tylko celowe, ale i konieczne. I wcale tutaj nie chodzi tylko o sprawę finansową, chociaż jest to rzecz ważna. Ważniejsze jest przypomnienie władzy, że wszyscy emeryci, a w tym i emeryci wojskowi w dalszym ciągu mają prawo w tym kraju korzystać z praw konstytucyjnych. Deklarując światu, że Polska jest państwem prawa, elity polityczne nie mogą jednocześnie mówić o zachowaniu praw nabytych z jednoczesnym pozbawianiem tych praw osób najsłabszych. Przecież nie można uchwalać ustawy zasadniczej, a następnie w praktyce rozmijać się z jej zapisami. Obecna polityka legislacyjna spowodowała, że część naszych obywateli coraz bardziej zaczyna odczuwać, iż są zbędnym elementem współczesnego „dobrobytu”.

Emeryci nie muszą rozumieć potrzeby i przyczyn ciągłych walk partyjnych z równoległym zaniechaniem podstawowych obowiązków. Przecież\ zasadniczym celem zdobycia władzy nie powinno być zapewnienie objęcia najlepiej płatnych posad w kraju, ale służba dla państwa. Ostatnio z pewną drwiną przypomina się nam, że to tylko emeryci, jeszcze siłą rozpędu opłacają abonament radiowo-telewizyjny. Natomiast władza w swojej mądrości i umiejętności rządzenia krajem zafundowała nam kryzys finansów państwa i obiecanki wyraźnego pogorszenia sytuacji materialnej.

Wiadomo, że z pewnością tego kryzysu nie odczują elity polityczne i najlepiej uposażeni, dla których nawet znajdą się środki na dodatkowe nagrody. Znów najsłabsi zapłacą za błędy w polityce. W tym świetle, należy dochodzić prawdy. I żadna sytuacja finansowa państwa nie ma tu nic wspólnego z brakiem sprawiedliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sławomir




Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 7:21, 27 Lip 2009    Temat postu:

Uważam tak samo jak przedmówca,
Dlatego też działając w dochodzeniu „prawdy” moim zdaniem może okazać się potrzebnym, zadanie pytania przypisanemu Dyrektorowi WBE będącego podstawowym ogniwem w kontakcie z świadczeniobiorcą wojskowej emerytury lub renty.
A mające na celu wyjaśnienie niejasnych sformułowań i budzących wątpliwości podstaw prawnych, na które dyrektorzy powoływali się do wydanych decyzji waloryzacyjnych po 01.01.1999r. a szczególnie po 01.03.1999r., która brzmiała w moim przypadku następująco: cyt..” Wojskowe Biuro Emerytalne działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 1994 r. Nr 10, poz. 36 z późn. zm.) ustala Panu(i) nową wysokość świadczenia, od dnia:”. Moje wątpliwości powstały, gdy wgłębiłem się w poszukiwaniu „przepisów ustawy”, na które w kontekście uzasadnienia decyzji do „działania „ Dyrektor WBE się powołuje bez sprecyzowania ich aspektu wykonawczego, bo przecież sama Ustawa nie upoważnia dyrektora do niczego. Bo dopiero za konkretnymi przepisami wykonawczymi otrzymuje środki na realizacje wypłat świadczeniobiorcom wojskowej emerytury lub renty.
Ponieważ już raz dostałem w przedmiotowej sprawie odpowiedź, która nic nie wyjaśniała, ale i moje pytanie było zbyt mało precyzyjne.
W związku z tym opracowałem i wysłałem nowe pytanie, które załączam poniżej. Czy spełni oczekiwania w „dochodzeniu prawdy” – zobaczymy, ale spodziewam się, że przynajmniej nie zamknie drogi do dalszego prawnego postępowania?.
Egz. Nr …
_______, ___________ r.
_________________
ul. ___________
______________

EWU - _______

Pan
__________

Dyrektor
Wojskowego Biura Emerytalnego
w __________
____________
____________



Na podstawie przepisów wymienionych w załączniku nr 1 do pisma
SKŁADAM WNIOSEK O UDZIELENIE ODPOWIEDZI NA NIŻEJ PRZEDSTAWIONE PYTANIA:
1.Które artykuły ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych – Dz. U. z 1998 roku, Nr 162, poz. 1118., zgodnie z obowiązującym od dnia 01.01.1999 r., znowelizowanym zapisem:
"Art. 6. Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.”, dotyczyły zasad i terminów i były podstawą prawną do zastosowania z dniem 01. 01. 1999 roku waloryzacji według zasad określanych wskaźnikiem 104,3 % w stosunku do żołnierzy zawodowych, którzy nabyli uprawnienia emerytalne przed dniem 01.01.1999 r.,

2). Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną przeprowadzonej waloryzacji były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów;

3). Proszę podać, które przepisy ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, w wersjach obowiązujących od dnia 01.01.1999r., oraz od dnia 01.01. 2004 r. określały, jakie składniki uposażenia stanowią podstawę świadczenia emerytalnego i rent wojskowych do waloryzacji (art. 53 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych i ich rodzin Dz. U. z 1994 r. Nr 10, poz. 36 odnosi się do emerytur, do których nabyto prawa przed dniem wejścia w życie ustawy);

4). Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną naliczenia podstawy świadczenia emerytalnego były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów;

5). Na podstawie, jakich przepisów prawnych, (proszę wymienić ustawę, oraz podać konkretny artykuł tej ustawy), zgodnie z obowiązującym od dnia 01.01.1999 r., znowelizowanym zapisem: "Art. 6. Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.”
Przeprowadzano kolejne waloryzacje emerytur, żołnierzy, którzy nabyli uprawnienia przed dniem 01.01.1999 roku, czyli od dnia: 01.06.1999 r., 01.06.2000 r., 01.06.2001 r., 01.06.2002 r., 01.03.2003 r., które przepisy ustawy o emeryturach i rentach określały sposoby naliczenia podstawy świadczenia emerytury wojskowej;

6), Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną przeprowadzonej waloryzacji były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów;

7. Odpowiedź na w/w pytania, oraz kopie dokumentów proszę przesłać na mój adres domowy.

UZASADNIENIE

Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Dz. U. z 1998 r. nr.162, poz. 1118 w całości dotyczyła żołnierzy, którzy rozpoczęli służbę po dniu 02.01.1999 r., oraz tych, którzy do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przystąpili dobrowolnie.
W ograniczonym stopniu (określała zasady nabycia praw emerytalnych), dotyczyła żołnierzy będących w czynnej zawodowej służbie wojskowej.
Jedynie poprzez art. 159 (akredytowany bezpośrednio do ustawy o zaopatrzeniu żołnierzy zawodowych i ich rodzin – Dz. U. z 1994 r. nr 10, poz. 36) odnosiła się do emerytów wojskowych.
Ponieważ zgodnie ze zmienionym od dnia 01.01.1999 r. zapisem art. 6 (na podstawie art. 159), ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych i ich rodzin Dz. U. z 1994 r., nr 10, poz. 36 (ze zmianami), art. 6 otrzymywał brzmienie:
"Art. 6.Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych „,
czyli odwoływał się do ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Dz. U. z 1998 r. nr.162, poz. 1118, a ściślej do przepisów tej ustawy dotyczących zasad i terminów (bez ich wyszczególnienia),
istotnym staje się pytanie, które to przepisy ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dotyczące zasad i terminów stanowiły podstawę prawną do przeprowadzenia od dnia 01.01.1999 r. waloryzacji świadczeń emerytalnych, nabytych przed dniem wejścia w/w ustawy w życie, na zasadach określonych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i na jakiej podstawie ustalano składniki emerytury.

Brak udzielenia odpowiedzi na te pytania będzie uważany za jednoznaczne przyznanie się do wprowadzenia waloryzacji mojej emerytury od dnia 01.01.1999 r. bez umocowania prawnego i będzie podstawą do podjęcia stosownych kroków, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.



………………………………………..


Załączniki:
Załącznik nr 1 – na 1 arkuszu

Wykonano w 2 egz.:
Egz. nr 1 – Dyrektor Wojskowego Biura Emerytalnego – Pan………..
Egz. nr 2 - …………………..


Załącznik nr .1
Podstawa prawna pytań skierowanych do Dyrektora WBE w _________ zawartych w piśmie z dnia __.__.2009

1) kodeks administracyjny – Dz. U. z 2000 r. Nr.98, poz. 1071 (z późn.zmian.)
„Art. 28. Stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.”
„Art. 35. § 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.”
Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
Art. 75. § 1. Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W szczególności dowodem mogą być dokumenty, zeznania świadków, opinie biegłych oraz oględziny.
Art. 76. § 1. Dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone.
§ 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio do dokumentów urzędowych sporządzanych przez organy jednostek organizacyjnych lub podmioty, w zakresie poruczonych im z mocy prawa lub porozumienia spraw wymienionych w art. 1 pkt 1 i 4.
§ 3. Przepisy § 1 i 2 nie wyłączają możliwości przeprowadzenia dowodu przeciwko treści dokumentów wymienionych w tych przepisach.
Art. 77. § 1. Organ administracji publicznej jest obowiązany w sposób wyczerpujący zebrać i rozpatrzyć cały materiał dowodowy.

2) Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr.112, poz.1198 (z późn. zmian.)
Art. 1. 1. Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie.
Art. 2. 1. Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5, prawo dostępu do informacji publicznej, zwane dalej "prawem do informacji publicznej".
2. Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Art. 3. 1. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:
1) uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
2) wglądu do dokumentów urzędowych,
2. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Art. 4. 1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności:
1) organy władzy publicznej,
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
3. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są podmioty, o których mowa w ust. 1 i 2, będące w posiadaniu takich informacji.
Art. 5. 1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.
2. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
3. Nie można, z zastrzeżeniem ust. 1 i 2, ograniczać dostępu do informacji o sprawach rozstrzyganych w postępowaniu przed organami państwa, w szczególności w postępowaniu administracyjnym, karnym lub cywilnym, ze względu na ochronę interesu strony, jeżeli postępowanie dotyczy władz publicznych lub innych podmiotów wykonujących zadania publiczne albo osób pełniących funkcje publiczne - w zakresie tych zadań lub funkcji.
4. Ograniczenia dostępu do informacji w sprawach, o których mowa w ust. 3, nie naruszają prawa do informacji o organizacji i pracy organów prowadzących postępowania, w szczególności o czasie, trybie i miejscu oraz kolejności rozpatrywania spraw.
Art. 6. 1. Udostępnieniu podlega informacja publiczna, w szczególności o:
3) zasadach funkcjonowania podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1, w tym o:
a) trybie działania władz publicznych i ich jednostek organizacyjnych,
b) trybie działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych i ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej,
4) danych publicznych, w tym:
a) treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności:
treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć,
b) stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego,
c) treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej,
Art. 7. 1. Udostępnianie informacji publicznych następuje w drodze:
2) udostępniania, o którym mowa w art. 10 i 11,
2. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem art. 15.
Art. 10. 1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
2. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Art. 14. 1. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Art. 15. 1. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1, podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Art. 23. Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sceptyk




Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon 9:36, 27 Lip 2009    Temat postu:

do SŁAWOMIR:
intencja pisma według mnie jak najbardziej słuszna. Niestety jest ono nieprecyzyjne w sformułowaniu pytania zasadniczego; dotyczy związku art. 6 wue z ustawą o FUS /na początku pisma/, a tym samym pozwoli dyrektorowi WBE na zrobienie kolejny raz uniku.
sceptyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sceptyk dnia Pon 9:38, 27 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sławomir




Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 18:06, 27 Lip 2009    Temat postu:

Do Sceptyka:
Dzięki za intencje, ale intencjami się nie „operuje” w realnej rzeczywistości a skoro Pan cokolwiek zauważył a ma fundamentalne znaczenie to proszę wnieść autopoprawkę, bo ja treść pisma udostępniam Panu bez uwarunkowań, aby tylko spełniło ono zamierzone oczekiwanie. Bardzo chętnie wykorzystam poprawkę o ile oficjalnie ta treść zostanie mi udostępniona, bo ja na razie zostawiam tak jak w poprzednim moim poście w nawiązaniu do napisanych treści poprzedzającego mnie autora, który mnie zainspirował do szukania prawdy.
Sławomir
Egz. Nr …
_______, ___________ r.
_________________
ul. ___________
______________

EWU - _______

Pan
__________

Dyrektor
Wojskowego Biura Emerytalnego
w __________
____________
____________



Na podstawie przepisów wymienionych w załączniku nr 1 do pisma
SKŁADAM WNIOSEK O UDZIELENIE ODPOWIEDZI NA NIŻEJ PRZEDSTAWIONE PYTANIA:
1.Które artykuły ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych – Dz. U. z 1998 roku, Nr 162, poz. 1118., zgodnie z obowiązującym od dnia 01.01.1999 r., znowelizowanym zapisem:
"Art. 6. Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.”,
dotyczyły zasad i terminów i były podstawą prawną do zastosowania z dniem 01. 01. 1999 roku waloryzacji według zasad określanych wskaźnikiem 104,3 % w stosunku do żołnierzy zawodowych, którzy nabyli uprawnienia emerytalne przed dniem 01.01.1999 r.,

2), Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną przeprowadzonej waloryzacji były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów.

3) Proszę podać, które przepisy ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, w wersjach obowiązujących od dnia 01.01.1999r., oraz od dnia 01.01. 2004 r. określały, jakie składniki uposażenia stanowią podstawę świadczenia emerytalnego i rent wojskowych do waloryzacji (art. 53 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych i ich rodzin Dz. U. z 1994 r. Nr 10, poz. 36 odnosi się do emerytur, do których nabyto prawa przed dniem wejścia w życie ustawy).

4), Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną naliczenia podstawy świadczenia emerytalnego były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów.

5. Na podstawie, jakich przepisów prawnych, (proszę wymienić ustawę, oraz podać konkretny artykuł tej ustawy), zgodnie z obowiązującym od dnia 01.01.1999 r., znowelizowanym zapisem:
Art. 6. Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.”
Przeprowadzano kolejne waloryzacje emerytur, żołnierzy, którzy nabyli uprawnienia przed dniem 01.01.1999 roku, czyli od dnia: 01.06.1999 r., 01.06.2000 r., 01.06.2001 r., 01.06.2002 r., 01.03.2003 r., które przepisy ustawy o emeryturach i rentach określały sposoby naliczenia podstawy świadczenia emerytury wojskowej.

6), Jeżeli oprócz wyżej wymienionych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, podstawą prawną przeprowadzonej waloryzacji były inne dokumenty, proszę o sporządzenie kopii tych dokumentów

7. Odpowiedź na w/w pytania, oraz kopie dokumentów proszę przesłać na mój adres domowy.

UZASADNIENIE

Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Dz. U. z 1998 r. nr.162, poz. 1118 w całości dotyczyła żołnierzy, którzy rozpoczęli służbę po dniu 02.01.1999 r., oraz tych, którzy do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przystąpili dobrowolnie.
W ograniczonym stopniu (określała zasady nabycia praw emerytalnych), dotyczyła żołnierzy będących w czynnej zawodowej służbie wojskowej.
Jedynie poprzez art. 159 (akredytowany bezpośrednio do ustawy o zaopatrzeniu żołnierzy zawodowych i ich rodzin – Dz. U. z 1994 r. nr 10, poz. 36) odnosiła się do emerytów wojskowych.
Ponieważ zgodnie ze zmienionym od dnia 01.01.1999 r. zapisem art. 6 (na podstawie art. 159), ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych i ich rodzin Dz. U. z 1994 r., nr 10, poz. 36 (ze zmianami), art. 6 otrzymywał brzmienie:
Art. 6.Emerytury i renty podlegają waloryzacji na zasadach i w terminach przewidzianych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych „,
czyli odwoływał się do ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Dz. U. z 1998 r. nr.162, poz. 1118, a ściślej do przepisów tej ustawy dotyczących zasad i terminów (bez ich wyszczególnienia),
istotnym staje się pytanie, które to przepisy ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dotyczące zasad i terminów stanowiły podstawę prawną do przeprowadzenia od dnia 01.01.1999 r. waloryzacji świadczeń emerytalnych, nabytych przed dniem wejścia w/w ustawy w życie, na zasadach określonych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i na jakiej podstawie ustalano składniki emerytury.

Brak udzielenia odpowiedzi na te pytania będzie uważany za jednoznaczne przyznanie się do wprowadzenia waloryzacji mojej emerytury od dnia 01.01.1999 r. bez umocowania prawnego i będzie podstawą do podjęcia stosownych kroków, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.



………………………………………..


Załączniki:
Załącznik nr 1 – na 1 arkuszu

Wykonano w 2 egz.:
Egz. nr 1 – Dyrektor Wojskowego Biura Emerytalnego – Pan………..
Egz. nr 2 - …………………..


Załącznik nr .1
Podstawa prawna pytań skierowanych do Dyrektora WBE w _________ zawartych w piśmie z dnia __.__.2009

1) kodeks administracyjny – Dz. U. z 2000 r. Nr.98, poz. 1071 (z późn.zmian.)
„Art. 28. Stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.”
„Art. 35. § 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.”
Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
Art. 75. § 1. Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W szczególności dowodem mogą być dokumenty, zeznania świadków, opinie biegłych oraz oględziny.
Art. 76. § 1. Dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone.
§ 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio do dokumentów urzędowych sporządzanych przez organy jednostek organizacyjnych lub podmioty, w zakresie poruczonych im z mocy prawa lub porozumienia spraw wymienionych w art. 1 pkt 1 i 4.
§ 3. Przepisy § 1 i 2 nie wyłączają możliwości przeprowadzenia dowodu przeciwko treści dokumentów wymienionych w tych przepisach.
Art. 77. § 1. Organ administracji publicznej jest obowiązany w sposób wyczerpujący zebrać i rozpatrzyć cały materiał dowodowy.

2) Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr.112, poz.1198 (z późn. zmian.)
Art. 1. 1. Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie.
Art. 2. 1. Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5, prawo dostępu do informacji publicznej, zwane dalej "prawem do informacji publicznej".
2. Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Art. 3. 1. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:
1) uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
2) wglądu do dokumentów urzędowych,
2. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Art. 4. 1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności:
1) organy władzy publicznej,
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
3. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są podmioty, o których mowa w ust. 1 i 2, będące w posiadaniu takich informacji.
Art. 5. 1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.
2. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
3. Nie można, z zastrzeżeniem ust. 1 i 2, ograniczać dostępu do informacji o sprawach rozstrzyganych w postępowaniu przed organami państwa, w szczególności w postępowaniu administracyjnym, karnym lub cywilnym, ze względu na ochronę interesu strony, jeżeli postępowanie dotyczy władz publicznych lub innych podmiotów wykonujących zadania publiczne albo osób pełniących funkcje publiczne - w zakresie tych zadań lub funkcji.
4. Ograniczenia dostępu do informacji w sprawach, o których mowa w ust. 3, nie naruszają prawa do informacji o organizacji i pracy organów prowadzących postępowania, w szczególności o czasie, trybie i miejscu oraz kolejności rozpatrywania spraw.
Art. 6. 1. Udostępnieniu podlega informacja publiczna, w szczególności o:
3) zasadach funkcjonowania podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1, w tym o:
a) trybie działania władz publicznych i ich jednostek organizacyjnych,
b) trybie działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych i ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej,
4) danych publicznych, w tym:
a) treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności:
treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć,
b) stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego,
c) treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej,
Art. 7. 1. Udostępnianie informacji publicznych następuje w drodze:
2) udostępniania, o którym mowa w art. 10 i 11,
2. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem art. 15.
Art. 10. 1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
2. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Art. 14. 1. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Art. 15. 1. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1, podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Art. 23. Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sławomir




Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:58, 02 Kwi 2010    Temat postu: waloryzcja cd

Bez komentarza w tym dniu !!!!!

Egz. Nr……
Pan
………………….
Dyrektor
Wojskowego Biura Emerytalnego
…………………
Ul. ………………….

Wzywający:
……………….
……………………….
……………………

………………


Dot. Decyzji z dnia 10.03.20010 o waloryzacji
………………………………….



Wezwanie
do uzupełnienia prawa


I. Oświadczam:

1. W dniu …. marca 2010 roku otrzymałem i zapoznałem się z pismem od Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego zawierającego cyt. „Decyzja o waloryzacji …………………………….j”;
2. Wyżej wymieniona „Decyzja o waloryzacji ………………………..” zawiera na str.1 wiersz 13~15 następujący zapis cyt. „ Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.) ustalam Panu nową wysokość ………………………….

II. Stwierdzam, że:

Treść art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.) jest następująca – „Art. 31.1. Prawo do zaopatrzenia emerytalnego i wysokość świadczeń pieniężnych z tytułu tego zaopatrzenia ustala w formie decyzji wojskowy organ emerytalny.
2. Decyzję, o której mowa w ust. 1, doręcza się zainteresowanemu na piśmie wraz z uzasadnieniem oraz pouczeniem.
3. Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego wszczyna się na wniosek zainteresowanego.
3a. Postępowanie, o którym mowa w ust. 3, powinno być zakończone nie później niż w terminie 60 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
4. Od decyzji, o której mowa w ust. 1, przysługuje zainteresowanemu odwołanie do właściwego sądu, według zasad określonych w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Odwołanie do sądu przysługuje również w przypadku niewydania przez organ emerytalny decyzji w terminie określonym w ust. 3”.
6. Jeżeli prawo do świadczenia pieniężnego zostało udowodnione, lecz wydanie decyzji ulega zwłoce z powodu niemożności ustalenia wysokości świadczenia lub innych okoliczności, organ emerytalny przyznaje osobie uprawnionej świadczenie w kwocie zaliczkowej.”.


III. Oceniam osobiście „aktualną sytuacje prawną” na taką, że w stosunku do mojej osoby wydana przez wojskowy organ emerytalny w dniu 2010.03.10 „Decyzja o waloryzacji …………………………..” nie spełnia wymogów uzasadnienia faktycznego i prawnego określonego przepisami art. 107 § 1, 3 k.p.a. oraz nie uwzględnia działania zgodnie z zasadami ogólnymi określonymi przepisami art.7, 8, 9 i 11 k.p.a. (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 tekst jedn. ze zmian.). Taką ocenę potwierdza uzasadnienie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2007.10.10, sygn. akt II GSK 177/07 ( Załącznik nr 2).

Na podstawie powyższego: I. Oświadczenia - dla celów formalnych; II. Stwierdzenia brzmienia rozwiniętego - art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.). III. Oceny „aktualnej sytuacji prawnej”,

oraz

treści przepisu art. 111 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r., Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 (tekst jedn. ze zm.):
cyt. „Art. 111. § 1. Strona może w terminie czternastu dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji zażądać jej uzupełnienia co do rozstrzygnięcia bądź co do prawa odwołania, wniesienia w stosunku do decyzji powództwa do sądu powszechnego lub skargi do sądu administracyjnego albo sprostowania zamieszczonego w decyzji pouczenia w tych kwestiach.
§ 2. W przypadkach określonych w § 1 termin dla strony do wniesienia odwołania, powództwa lub skargi biegnie od dnia doręczenia jej odpowiedzi.”


W niniejszym „Wezwaniu do uzupełnienie prawa”,


Ż ą d a m

Uzupełnienia podstawy prawnej wyrażonej na str.1 wiersz 13 pisma z dnia 10.03.2010 r .„Decyzja o waloryzacji…………………………..”, przez podanie:
Która treść? Z wymienionych powyżej w „pkt. II sześciu ustępów art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia stanowi szczegółową podstawę prawną do użytego na str. 1 w wierszach (14~16) sformułowania cyt. „ustalam Panu nową wysokość ……………. od dnia 2010.03.01 w kwocie: ……………..”.






Jednocześnie
W n i o s k u j ę

O wyjaśnienie, który artykuł z treści Ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.):
1. Upoważnia Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego w ………… do użycia określenia w piśmie z dnia 10.03.2010 r. (str. 1, wiersz 11~12) cyt.” DECYZJA o waloryzacji wojskowej renty inwalidzkiej”;
2. Która treść? Z wymienionych powyżej w „pkt. II sześciu ustępów art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia stanowi szczegółową podstawę prawną do dokonanych obliczeń w punkcie 1 podpunkt a), b), c). Uzasadnienia (str. 1 w. 18~21);
3. W jaki sposób wojskowy organ emerytalny dokonał obliczeń dotychczasowej podstawy wymiaru świadczenia, i jak doszedł do wyniku obliczeń, który wynosi ………….. zł (wiersz 19);
4. Upoważnia Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego w………… do sformułowania zapisów w ”Pouczeniu” :
a) W punkcie 3 (str. 2, wiersz 11) cyt. „Dotychczasowe decyzje zachowują moc w zakresie nieuregulowanym niniejszą decyzją”;
b) W punkcie 13 (str. 2, wiersze 40~47);
c) W punkcie 14 (str. 2, wiersze 48~51);


………………………..
………………………..

Załączniki:
Nr 1 – Kopia pisma od Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego …………z dnia 10.03.2010 roku ( z wniesionymi przez autora pisma numerami wierszy– dla celów jednoznacznego zrozumienia odniesienia się do zapisów w otrzymanym piśmie);
Nr 2 - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2007.10.10, sygn. akt II GSK 177/07


Wykonano w dwu egz.
Egz. Nr 1 – wojskowy organ emerytalny;
Egz. Nr 2 –……………………


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławomir dnia Pią 23:01, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:12, 09 Kwi 2010    Temat postu: Re: waloryzcja cd

Sławomir napisał:
Bez komentarza w tym dniu !!!!!

Egz. Nr……
Pan
………………….
Dyrektor
Wojskowego Biura Emerytalnego
…………………
Ul. ………………….

Wzywający:
……………….
……………………….
……………………

………………


Dot. Decyzji z dnia 10.03.20010 o waloryzacji
………………………………….



Wezwanie
do uzupełnienia prawa


I. Oświadczam:

1. W dniu …. marca 2010 roku otrzymałem i zapoznałem się z pismem od Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego zawierającego cyt. „Decyzja o waloryzacji …………………………….j”;
2. Wyżej wymieniona „Decyzja o waloryzacji ………………………..” zawiera na str.1 wiersz 13~15 następujący zapis cyt. „ Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.) ustalam Panu nową wysokość ………………………….

II. Stwierdzam, że:

Treść art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.) jest następująca – „Art. 31.1. Prawo do zaopatrzenia emerytalnego i wysokość świadczeń pieniężnych z tytułu tego zaopatrzenia ustala w formie decyzji wojskowy organ emerytalny.
2. Decyzję, o której mowa w ust. 1, doręcza się zainteresowanemu na piśmie wraz z uzasadnieniem oraz pouczeniem.
3. Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego wszczyna się na wniosek zainteresowanego.
3a. Postępowanie, o którym mowa w ust. 3, powinno być zakończone nie później niż w terminie 60 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
4. Od decyzji, o której mowa w ust. 1, przysługuje zainteresowanemu odwołanie do właściwego sądu, według zasad określonych w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Odwołanie do sądu przysługuje również w przypadku niewydania przez organ emerytalny decyzji w terminie określonym w ust. 3”.
6. Jeżeli prawo do świadczenia pieniężnego zostało udowodnione, lecz wydanie decyzji ulega zwłoce z powodu niemożności ustalenia wysokości świadczenia lub innych okoliczności, organ emerytalny przyznaje osobie uprawnionej świadczenie w kwocie zaliczkowej.”.


III. Oceniam osobiście „aktualną sytuacje prawną” na taką, że w stosunku do mojej osoby wydana przez wojskowy organ emerytalny w dniu 2010.03.10 „Decyzja o waloryzacji …………………………..” nie spełnia wymogów uzasadnienia faktycznego i prawnego określonego przepisami art. 107 § 1, 3 k.p.a. oraz nie uwzględnia działania zgodnie z zasadami ogólnymi określonymi przepisami art.7, 8, 9 i 11 k.p.a. (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 tekst jedn. ze zmian.). Taką ocenę potwierdza uzasadnienie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2007.10.10, sygn. akt II GSK 177/07 ( Załącznik nr 2).

Na podstawie powyższego: I. Oświadczenia - dla celów formalnych; II. Stwierdzenia brzmienia rozwiniętego - art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.). III. Oceny „aktualnej sytuacji prawnej”,

oraz

treści przepisu art. 111 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r., Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 (tekst jedn. ze zm.):
cyt. „Art. 111. § 1. Strona może w terminie czternastu dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji zażądać jej uzupełnienia co do rozstrzygnięcia bądź co do prawa odwołania, wniesienia w stosunku do decyzji powództwa do sądu powszechnego lub skargi do sądu administracyjnego albo sprostowania zamieszczonego w decyzji pouczenia w tych kwestiach.
§ 2. W przypadkach określonych w § 1 termin dla strony do wniesienia odwołania, powództwa lub skargi biegnie od dnia doręczenia jej odpowiedzi.”


W niniejszym „Wezwaniu do uzupełnienie prawa”,


Ż ą d a m

Uzupełnienia podstawy prawnej wyrażonej na str.1 wiersz 13 pisma z dnia 10.03.2010 r .„Decyzja o waloryzacji…………………………..”, przez podanie:
Która treść? Z wymienionych powyżej w „pkt. II sześciu ustępów art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia stanowi szczegółową podstawę prawną do użytego na str. 1 w wierszach (14~16) sformułowania cyt. „ustalam Panu nową wysokość ……………. od dnia 2010.03.01 w kwocie: ……………..”.






Jednocześnie
W n i o s k u j ę

O wyjaśnienie, który artykuł z treści Ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U.z 2004 r. Nr 8, poz. 66 ze zm.):
1. Upoważnia Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego w ………… do użycia określenia w piśmie z dnia 10.03.2010 r. (str. 1, wiersz 11~12) cyt.” DECYZJA o waloryzacji wojskowej renty inwalidzkiej”;
2. Która treść? Z wymienionych powyżej w „pkt. II sześciu ustępów art. 31 ustawy z dnia 10 grudnia stanowi szczegółową podstawę prawną do dokonanych obliczeń w punkcie 1 podpunkt a), b), c). Uzasadnienia (str. 1 w. 18~21);
3. W jaki sposób wojskowy organ emerytalny dokonał obliczeń dotychczasowej podstawy wymiaru świadczenia, i jak doszedł do wyniku obliczeń, który wynosi ………….. zł (wiersz 19);
4. Upoważnia Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego w………… do sformułowania zapisów w ”Pouczeniu” :
a) W punkcie 3 (str. 2, wiersz 11) cyt. „Dotychczasowe decyzje zachowują moc w zakresie nieuregulowanym niniejszą decyzją”;
b) W punkcie 13 (str. 2, wiersze 40~47);
c) W punkcie 14 (str. 2, wiersze 48~51);


………………………..
………………………..

Załączniki:
Nr 1 – Kopia pisma od Dyrektora Wojskowego Biura Emerytalnego …………z dnia 10.03.2010 roku ( z wniesionymi przez autora pisma numerami wierszy– dla celów jednoznacznego zrozumienia odniesienia się do zapisów w otrzymanym piśmie);
Nr 2 - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2007.10.10, sygn. akt II GSK 177/07


Wykonano w dwu egz.
Egz. Nr 1 – wojskowy organ emerytalny;
Egz. Nr 2 –……………………


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aryski




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:08, 27 Lip 2011    Temat postu:

W I kadencji Sejmu RP Klub Parlamentarny Konfederacji Polski Niepodległej (1991-93) doprowadził do wprowadzenia zakazu tzw. eksmisji na bruk. W sytuacji, gdy realizowano tzw. PLAN BALCEROWICZA - a tysiące osob traciło pracę w ramach tzw. reformy systemu gospodarczego - zapewnienie miejsca zamieszkania było priorytetem prospołecznych działań Konfederacji.



W dniu dzisiejszym Rzeczpospolita publikuje tekst "Wracają eksmisje na bruk". Cyt. za TVN24.pl: "Osobom z zaległościami w czynszu grozi wyrzucanie na ulicę. 17 listopada znika przepis, który tego zakazuje. Gminy nie będą musiały przyznawać lokali tymczasowych.

Powrót eksmisji na bruk to efekt wyroku Trybunału Konstytucyjnego (wchodzi w życie 17 listopada). - Uchyla on przepis, który de facto zakazuje wyrzucania na ulicę osób, którym sąd w wyroku eksmisyjnym nie przyznał prawa do lokalu socjalnego – tłumaczy komornik Jarosław Świeczkowski. Rzecznik praw obywatelskich bije na alarm. - Sejm miał 12 miesięcy na przygotowanie nowych przepisów, dzięki czemu zakaz nadal by obowiązywał. Tymczasem nie zrobił absolutnie nic - mówi Kamila Dołowska z Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.

A kadencja parlamentu się kończy. Jest więc mało prawdopodobne, by posłowie zdążyli przyjąć przepisy, które zablokują eksmisję na bruk, a minie sporo czasu, nim zbierze się nowy Sejm".

Całość : Słomka- [link widoczny dla zalogowanych]

Sądzę, że to może dotyczyć też emerytów wojskowych. Jeżeli dalej będzie taka sytuacja ze starymi portfelami emeryckimi, to będzie bliżej niż dalej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze Forum "VOX MILITARIS" Strona Główna -> A JA UWAŻAM, ŻE ...
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin